להתאמן מבלי להתאמן: כך תבצעו פעילות גופנית באופן שגרתי

כמעט כולם רוצים לשמור על אורח חיים בריא, לצאת לאימונים מידי שבוע, להיות חטובים, לאכול נכון ולשמור על גוף בריא וחזק, אבל בפועל, חלקנו שחוקים מיום העבודה העמוס, מתעצלים לצאת לאימון הדו-שבועי ומתנחמים בפיצה עשירה בתוספות ורטבים. ובכן – הגיע הזמן לשינוי! איך אפשר להתאמן מבלי להתאמן? ריכזנו בעבורכם טיפים, עצות ומידע חשוב.

להתאמן מבלי להתאמן

לשלב פעילות גופנית במהלך היום

אתם כל כך רוצים להתאמן אבל לא מצליחים למצוא זמן או מוטיבציה? דרך נהדרת לעסוק בפעילות גופנית היא באמצעות שילוב פעילויות פיזיות שונות במהלך היום. למשל, אם אתם נוהגים לחזור לביתכם לאחר בילוי או יום עבודה ארוך בתחבורה הציבורית, וותרו על האוטובוס, ובחרו בצעידה רגלית. כך תוכלו לצעוד לפחות חצי שעה ביום, מה שיכול להיות תחליף נהדר להליכה (וגם יאפשר לכם לשאוף אוויר צח וליהנות מאווירה אורבנית). כדאי להצטייד במד צעדים (ניתן להוריד אפליקציה ייעודית לנייד), ולעקוב אחרי כמות הצעדים היומית שלכם. מוטב להגדיר יעד מסוים, ולהשתדל לעמוד בו. במעמד הזה נציין שכמות הצעדים היומית המומלצת היא 10,000 צעדים ליום – תוכלו לעמוד באתגר?

מלבד הליכה רגלית, כדאי לבצע גם אימון רגליים אגבי מידי פעם, מה שתוכלו לעשות באמצעות עלייה וירידה במדרגות. וותרו על השימוש במעלית (לפחות פעמיים בשבוע) ועלו במדרגות, בין אם אלה מדרגות של בניין המגורים שלכם ובין אם אלה המדרגות שמובילות למשרד שלכם. אין לכם סביבה עם מדרגות? כשאתם צועדים לביתכם (זוכרים את הטיפ מהפסקה הקודמת?), נסו למצוא דרך או שביל עם מדרגות, כך תוכלו לחזק את שרירי הארבע ראשי.

המלצה נוספת היא להתחיל את היום במתיחות, וגם לסיים אותו באותה הצורה. חפשו ברחבי הרשת תרגילי מתיחות שונים ונסו לבצע מידי יום מתיחות, בבוקר ובערב, כשכל סשן יימשך כ5 דקות בלבד. זה לא מצריך מכם השקעת זמן גבוהה אבל בהחלט עשוי לסייע ולהוביל לשינוי בתחושה.

ומה עם התזונה?

לשמור על תזונה נכונה זה חשוב לא פחות. הימנעו מאכילת קמח לבן והעדיפו לרכוש מוצרים מקמח מלא. לא חייבים לוותר על טוסטים ומאכלים שנחשבים למשמינים אם כי ניתן לשדרג אותם ולהכין אותם בצורה בריאה. כמו כן, כדאי לברר אודות מתכונים למאכלים דלי קלוריות, כמו לביבות בתנור (כמעט ללא שמן), פשטידת ירקות, סלטים איכותיים ועוד.

נסו להימנע ממאכלים המכילים סוכר, והורידו את כמויות הסוכר בהדרגה (הורדת הכמויות בצורה חדה עלולה להוביל לכאבי ראש, לכן יש לעשות זאת לאט ובשלבים).

 

אורח חיים בריא הוא בהחלט חשוב וחיוני, וכפי ששמתם לב לא חייבים לנהל שגרת אימונים אינטנסיבית כדי לבצע פעילות גופנית ולשמור על גוף בריא וחזק. נסו למצוא את הפעילויות שיסייעו לכם לשמור על כושר ושלבו אותם במהלך השגרה היום יומית באופן שוטף. בהצלחה!

השארת תגובה