המדריך למתאמן המתחיל

אתם מגדירים את עצמכם כמתאמנים מתחילים? ובכן כבר מדובר בהתחלה מבטיחה, ולו כי ההגדרה מחייבת להמשיך ולעסוק בתחום כה חשוב – מדובר בהוכחה מעשית שאתם לוקחים ברצינות את הבריאות שלכם. כיצד ממשיכים? ובכן לאחר שמתחילים יש להמשיך עם השוונג הראשוני, אך בו זמנית ללמוד כיצד מתנהלים באופן אידאלי, אם בכדי להימנע מטעויות של מתחילים, אם בכדי למקסם את תוצאות ההשקעה ואם בכדי שלא תישברו, ופה נרמוז שהטיפ הראשון הוא בהחלט להתמיד וגם כשקשה, ואם כלל לא קשה יש להבין את הרמז שהגיע הזמן להרים במעט את הרף.

תוספי מזון

אין לדבר על פעילות ספורטיבית מבלי לדבר על ממד משלים – על תזונה. שנרחיב? ובכן בכדי לסייע למערכת השרירים להפיק את המרב מהאימון, נדרשים לצרוך חלבונים (לא חובה ישר לאחר האימון, אלא מתישהו במהלך היום) ואף חשוב לשים לב שאכן מגיעים לכמות החלבונים שמומלצת באופן פרטני (בהתאם למין, לתדירות ולאופי הפעילות), ולו באמצעות אבקות חלבון. מדוע? מחקרים מעידים שחלבונים מגבירים את קצב בניית השריר. פה נעצור ונציין שבשוק קיימים אינספור תוספי תזונה ייעודיים עבור ספורטאים ועל כן רבים נוטים להתקשות להבין מה עדיף. מבקשים לקבל כיוון? בסקירות של ויטה פלוס תקבלו מענה מלא.

מצד אחד מתאמנים מצד שני ישנים

רבים עשויים להיות מופתעים, אך גם שינה מהווה מרכיב מהותי בסיפור. למה הכוונה? ובכן מוטב לישון כ 7.5 שעות במהלך היום, ולו כי בעת השינה הגוף מצליח להשתקם מנזקי הפעילות, עובדה שבין היתר מונעת מהעצמות להיחלש ומאחה שברי מאמץ זעירים. אי לכך מוטב לנסות להוסיף כחצי שעת שינה ובאופן כללי להקפיד על התנהלות שינה סדירה.

מדריך למתאמן המתחיל

בוחרים מינון ומתמידים

גם אם כבר התחלתם בפעילות כזו או אחרת, מוטב לעצור ולבחון האם הפעילות אכן מתאימה ספציפית עבורכם. כיצד יודעים? ובכן יש לשים לב כיצד מרגישים יום לאחר האימון, יש להבין שלא כל אימון אמור להיות כואב וכמובן שרצוי להתייעץ עם רופא שמכיר את הנתונים האישיים שלכם. כמו כן, מבחינת התמדה, מוטב להגדיר מראש מה וכמה מתכוונים לעשות, לקבוע אימון עם אנשים נוספים, לקבוע בלו"ז השבועי שעות וימים מוגדרים, להישאר עקביים ולבצע כמה שיותר הכנות מקדימות, כך שברגע האמת לא יהיו תירוצים.

היו ברורים

תמיד חשוב להבין מה ולמה עושים, ועל כן ראוי לעצור ולענות על השאלות הבאות: למה אני מתחייב? למה אני רוצה להתאמן? ומהי המטרה? כמו כן, יש להתמיד ומראש לבחור בפעילות שגורמת להרגיש טוב ושאליה יותר מתחברים. בנוסף, רצוי לדעת שבאופן כללי ההמלצה היא להתמיד בפעילות ארובית מתונה במשך כחמישה ימים בשבוע (לפחות כחצי שעה אימון). אין לכם חמישה ימים פנויים בשבוע? ניתן לצמצם, אך במקרה זה עברו לאימונים יותר קצרים ובעצימות יותר גבוהה. בהצלחה!

השארת תגובה