הכינו את התפריט: המאכלים שיתנו לילדים שלכם ויטמין D

ויטמין D

ויטמין D מספק 5 תרכובות שתפקידן לאזן את הסידן והזרחן בגוף. ילדים בכול גיל זקוקים לוויטמין מסוג זה אשר מגיע בעיקר מקרני השמש, אבל נמצא במגוון רחב של מאכלים בריאים שילדים יכולים לאכול. תפקידו של הוויטמין לחזק את העצמות ואת מערכת החיסון והוא יכול לשפר את מצב הרוח. ילדים שזקוקים לוויטמין D או שסובלים ממחסור במרכיב החיוני הזה – זקוקים לתפריט יומי שישלב מוצרים שיספקו את הוויטמין באופן טבעי. אז איזה מאכלים יספקו לילדים שלכם את התוסף הדרוש? הנה הרשימה:

דג סלמון

לפני שנפרט על נפלאות דג הסלמון, כדאי שתדעו יותר על ויטמין D. את המידע המפורט תוכלו לקרוא באתר איך גדלת. באתר תוכלו לקבל מידע נוסף על ויטמין D וחשיבותו לבריאות הילד. כעת לדג: דג סלמון גם טעים מאד וגם משתלב עם כל תוספת החל מפתיתים עד פירה או ירקות מאודים. היתרון שבדג מגיע לידי ביטוי בכך שהוא מכיל עד 600 יחידות של ויטמין D, יחידות הידועות בסימון IU. את הדג ניתן לאפות או לצלות בתנור עם מעט תבלינים ולקבל ממנו מרכיבים נהדרים לגוף כמו אומגה 3 וברזל. ילדים אוהבים מאד את הדג הספציפי הזה משום שהוא משווק בחתיכות ללא ראש או סנפירים – מה שמקל על הילדים ומגרה אותם לאכול את הנתח העסיסי והטוב.

ביצים

תזונה שאינה טבעונית מכילה הרבה ביצים. ביצים משתלבות נהדר בארוחות הבוקר ובארוחות הערב ואפשר להכין מהן חביתות מסוגים שונים. ביצים הם מרכיב חשוב בקציצות ירק,  מאפים, עוגות ושאר מאכלים. ביצה קשה או רכה תהווה מקור נהדר לוויטמין D ותספק יתרונות תזונתיים חשובים. חלמון ביצה מכיל כמות גדולה של ויטמין D ואפשר לשלב בארוחות של הילדים ביצה עד שתיים ביום. ביצים טובות לבניית עצמות וחיזוק השלד והן מקור מעולה לחלבון עבור ילדים שמתרגלים פעילות גופנית. שימו לב שביצים עלולות לגרום לעצירות, לכן חשוב לשלב בארוחה מלפפון ירוק אחד טרי שיעזור בהנעת מערכת העיכול.

כבד

כבד קצוץ, כבד ופירה, מעורב ירושלמי וכולי – כולן מנות שמכילות מרכיב מן החי שנחשב עשיר מאד בוויטמין D. כבד אפשר לאכול פעם בשבוע ולהנות ממרכיבים שכבד מספק לגוף כמו ברזל ואשלגן. עם זאת רצוי לא להרבות באכילת כבד משום שהוא נחשב שומני יחסית לשאר חלקי פנים. כדי להפחית בשומן מומלץ לקרמל קלות את הכבד במחבת עם בצל עד השחמה ולסיים את הבישול בצריבה בתנור.

טופו

כיום, יותר ויותר ילדים הופכים צמחוניים ואף טבעוניים ואינם מוכנים לצרוך מוצרים מן החי. כדי לתמוך באורח החיים והאידיאולוגיה של הילדים אפשר לבחור טופו שמיוצר מפולי סויה ומגובש לריבוע לבן ורך שמשלבים בכול מאכל. טופו סופח טעמים וממלא את הבטן ואת הגוף בוויטמינים חיוניים המגיעים מקטניות אשר מספקות ברזל ואבץ במקום בשר, ויש המון מתכונים שאפשר להכין איתו. במנה של 20 גרם טופו תוכלו להנות מ140 יחידות IU – יחידות של ויטמין D. לכן שילוב טופו בכל מנה – החל מירקות מוקפצים עד מרקים – תהיה מעולה!

פטריות

כמו טופו, גם פטריות הן מרכיב שסופח אליו כל טעם, לכן פטריות משתלבות מעולה בכל תבשיל מרק סלט ומנה. בפטריות פורטובלו תמצאו 976 יחידות IU המכילות ויטמין D. שלבו פטריות ואת שאר המאכלים שציינו בתפריט היומי של הילדים ותוכלו לספק להם את הוויטמין החסר והדרוש כל כך לחיוניות הגוף.

השארת תגובה