זוכרים את ימי ה"גלגשת" וה"סקטים"? אותו לוח עץ שמחובר לארבעה גלגלים ואותם נעליים שגם הן מחוברות לארבעה גלגלים (שניים מקדימה ושניים מאחורה)? ובכן אם כן נראה שאתם מעל לגיל 30, וזאת כי כיום אותו עיקרון התקדם הן מבחינת איכות והן מבחינת נראות ותואר. כיום אותה "גלגשת" קרויה "סקייטבורד", ואילו אותם "סקטים" השתכללו וקיבלו את התואר "רולרים". מה עם המונח "רולרבליידס"? הוא בכלל מיוחס למותג, כאשר אם אתם אוהבים את השפה העברית, התמקדו במונח "גלגיליות".

רולרבליידס

מעבר לנוסטלגיה

לצד העובדה שילדים מאוד אוהבים כל מה שזז על גלגלים, יש להבין שהן רולרבליידס והן סקייטבורד אינם רק נוסטלגיה מימי הילדות, אלא מדובר בתחום ספורטיבי לכל דבר ועניין. אי לכך לקראת רכישה רצוי לבחון מהו הצורך ומהן הדרישות, כאשר בקטגוריית הרולרבליידס ישנה חלוקה ברורה בין כאלו שמיועדים להחלקה ספורטיבית ופעילות גופנית, לבין כאלו שמיועדים עבור קפיצה מעל רמפות וגלישה על מדרוניים. כמו כן, בקטגוריית הסקייטבורד רצוי להבדיל בין סקייטבורד רגיל לבין סקייטבורד ממונע.

התאמה מלאה

אם נמשיך לבחון את תחום הרולרים לעומק, נגלה שיש כאלו שמיוצרים בארץ ויש כאלו שמיוצרים בחו"ל ונחשבים כמותגים מובילים. כך למשל אם נבחן את חברת K2 שמייצרת רולרים עוד משנות ה80, נמצא שהיא מציעה שכלולים יוצאי דופן, כגון "גרב זיכרון" – מדרך שמקבל את המבנה האישי של המחליק. מכאן שאומנם לא יתאפשר להעביר את הזוג לאדם אחר, אך כן מקבלים התאמה מרבית – עובדה שמעצימה את תחושת הנוחות ועל כן מאפשרת להגדיל את טווח ההחלקה.

סקייטבורד

איכות המיסב

עוד בתחום הסקייטבורד נציין שקיימים כאלו עם 4 גלגלים וכאלו עם 5 גלגלים שמובילים לתוצאות הרבה יותר מהירות, אך באופן כללי נחדד שאם מחפשים לרכוש זוג איכותי, יש לבחון שהמיסב (החלק שאחראי על פעולת הסיבוב) יוביל לתוצאה כמה שיותר חלקה.

מחליקים ביחד – קבוצות מאורגנות

עולם הגלגלים מעולם אינו רק היה שייך לילדים, אלא נחשב לתחום ספורט לכל דבר, ואף כבר כמה שנים טובות שפועלות בארץ קבוצות שמחליקות ביחד ולעיתים גם מפגינות ביחד (בת"א, חולון, הרצליה ועוד). כך למשל לפני יותר מעשור הייתה קבוצה שמחתה בעקבות צמצום מרחבי ההחלקה.

מחירים

מתעניינים לגבי מחירים? ובכן המחירים נעים בין 100 ל 600 ש"ח ואף עשויים לטפס הרבה יותר גבוה, תלוי במידה, בחברה ובפיתוחים שהאופציה מכילה. כך למשל רשת "ורטהיימר" מציעה רולרים שהעלות הראשונית שלהם הינה 500 ש"ח, ואילו רשת "רוזן מינץ" כבר מציעה דגמים הרבה יותר יקרים (נעים בין 800 ל 1900 ש"ח), דגמים מקצועיים שמיועדים לקפיצות ושלל פעולות ייעודיות. גם בעולם הסקייטבורד ניתן למצוא הפרשים משמעותיים במחירים. מהיכן נובע ההבדל? בחומריות! שנדגים? יש דגמים (דוגמת "סנטה קרוז") שנעזרים בסיבי פחם אשר מוטמעים בעץ עצמו, מתוך מטרה להעניק לו עמידות מלאה.

סקייטבורד

מהים ליבשה

אם נבחן לעומק את הסיפור של הסקייטבורד, נמצא שהוא החל כגחמה של גולשי גלים אשר ביקשו לגלוש ללא תלות במצב הים, כך שלפני כ60 שנה התחום החל להתפתח בקליפורניה. הזמן חלף וכיום התחום נחשב לענף הספורט השישי בגודלו בארצות הברית, כאשר גם מהארץ נשלחים נציגים מוכשרים, נציגים שמייצגים אותנו בכבוד במגוון תחרויות בינלאומיות.

פעילות משפחתית

לסיכום נציין שבין אם מחליקים באופן מקצועי או חובבני, ובין אם מדובר בילדים או במבוגרים, הרי שהתחום מהנה במיוחד ותמיד אפשר להשתכלל בו. כמו כן, אם מחפשים אחר פעילות מהנה לכל המשפחה, מוטב לקחת אופציה זו בחשבון. תיהנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *