חשיבותה של התזונה הבריאה בקרב ילדים

ילדים הם כמו ספוג. הם קולטים וסופגים כל דבר, החל מהתנהגות הסביבה שלהם עד למידע חשוב, יחסים חברתיים, יחסים בתוך המשפחה, וכן הם גם ייקחו מכם דוגמה ויספגו את אורח החיים שלכם בין אם הוא בריא ובין או לא. שמירה על תזונה בריאה בקרב ילדים, היא בהחלט חשובה, בעוד שתזונה לקויה תוביל להשמנה, הפרעות אכילה, בעיות שיניים, מחלות עור ומצב רוח ירוד. לכן חשוב להקפיד לאכול נכון.

כדי להתחיל בתזונה נכונה או לשנות הרגלים שאינם בריאים, חשוב להתייעץ עם דיאטנית ועם רופא המשפחה ולקבל מידע אודות מאכלים בריאים וכאלה שיש להימנע מהם. בנוסף לכך, יש מתכונים רבים לילדים אשר מציעים את כל אבות המזון, כמו גם רכיבים בעלי ערך תזונתי שחשוב שיהיו במזון.

אבל כיצד מסגלים הרגלי תזונה נכונים?

הקניית הרגלי אכילה נכונים יאפשרו גדילה תקינה, שמירה על משקל מתאים לגיל הילדים, כמו גם בריאות ואיזון. בכך אפשר גם למנוע מחלות ושינויים תכופים במצב הרוח. על מנת להתחיל בשינוי, יש להוציא מהמקרר ומהמזווה את כלל המאכלים שמכילים סוכר מעובד, חומרים משמרים וחומרים שאינם טבעיים ומזון מטוגן.

חשוב לדעת כי תפריט שמכיל מזון בריא – ישפר יכולות קוגניטיביות בקרב ילדים, בעוד שמרכיבים טובים: ישפרו את יכולות הריכוז והזיכרון כמו גם את ההישגים הלימודיים.

מסגלים הרגלי אכילה נכונים

מילוי המקרר בפירות וירקות

פירות וירקות מכילים מגוון ויטמינים שתורמים לאיזון הגוף. קיווי למשל, מכיל כמות גדולה של ויטמין C שעוזר להגן על המערכת החיסונית. בננות יספקו אנרגיה טבעית, ומלפפונים מכילים בטא קרוטן המעולה לניקוי רעלים. לכן במקרר צריכים להיות כמה שיותר ירקות טובים וטריים.

דגים ובשר רזה

דגים מכילים מרכיב בשם אומגה 3 שתורם מאד להתפתחות התאים במוח. בשר רזה יכיל את החלבונים הדרושים לחיזוק השרירים והשלד, בעוד שרצוי לשלב בארוחה חזה עוף, בשר ללא שומן או עדשים או טופו עבור מי שבוחר באורח חיים צמחוני. בכול הנוגע לפחמימות, חשוב לצרוך בכול יום כמות נאה של פחמימות שעליהן להוות כ 50 אחוז מהתזונה. בכך כדאי לשלב בארוחה דגנים מלאים וחיטה מלאה.

תכנון תפריט שבועי לתזונה מאוזנת

רבים ההורים שמתחילים לספק לילדים תפריט מאוזן, אך בשל קצב החיים, אינם מוצאים את הפנאי להכין ארוחות מזינות. כדי לשמור על שגרת אכילה נכונה, רצוי בכול סוף שבוע לתכנן את הארוחות ולערוך קניות בהתאם. כדי לזכור מה אתם רוצים להכין: חלקו את המקרר לאזורים עבור חלב, בשר וירקות וכתבו לכם על לוח השנה את סדר המנות בכול שבוע. בכך תשמרו על רציפות ותדעו אילו מוצרים יש לרכוש.

אל תוותרו על ארוחות הבוקר!

זה נכון שהזמן בבוקר עובר מהר מידי – מה שגורם לרבים להזניח את ארוחת הבוקר. עם זאת, ארוחת בוקר שבנויה מלחם דגנים, ירקות וביצה קשה: תעזור לאזן את הגוף, תספק אנרגיה ותייצר תחושת שובע. לכן חשוב לאכול אוכל טוב בכול בוקר ולא לוותר על ארוחת צהרים לפני השעה 14:00 כמו גם על ארוחת ערב שתוגש עד השעה 19:30. בכך תאזנו את הגוף ותשמרו על תזונה נכונה.

השארת תגובה