חדר כושר וירטואלי – המדריך המלא למאמני כושר

חדר כושר וירטואלי

משברים מסוגים שונים, דוגמת משבר הקורונה, מחייבים עסקים למצוא דרכים חדשות להסתגל למצב. במקביל, גם אופן צריכת השירותים מצד הלקוחות עשוי להשתנות. כתוצאה מכך, ייתכנו מצבים שבהם גם הלקוחות לא יכולים להגיע אליכם להתאמן וגם אתם לא יכולים להעביר אימונים פרטיים בהגעה אליהם. חדר כושר וירטואלי, הוא אחד הפתרונות לכך וגם יוזמה עסקית בפני עצמה, אשר יכולה לעניין מקצועני כושר.

שרתים וירטואליים

אתר עסקי מכול סוג שהוא, זקוק לתשתיות חזקות. חלק מרכזי בתשתיות אלה, מהווים כיום השרתים הוירטואליים או VPS (Virtual Private Server). תוכלו לשכור אותם, כחלק משירותי חברת GNS שמתמחה בכך. שרתים מסוג זה, מאפשרים לאתר שלכם לעמוד בעומסים משתנים ולמצות את הפוטנציאל שלו.

קביעת מטרות

כמו באימון ספורט, גם הקמת חדר כושר וירטואלי מתחילה מהגדרת מטרות ברורה. מה אתם רוצים שהאתר יכלול? חיוני שיהיה בו מידע עליכם, על שירותיכם השונים ואמצעי יצירת קשר. האתר עשוי להציע גם הסברים ומאמרים בנושא הכושר וכן סרטונים מסייעים. תוכלו להציג תכניות אימונים בסיסיות לשם ההמחשה, להביא המלצות מלקוחות מרוצים ועוד – אתר הוא פלטפורמה גמישה מאוד ורבת אפשרויות. העיקר, להחליט ולהגדיר בבירור מה רוצים, לפני שיוצאים לדרך.

שכירת מומחים

עוד שלב ראשוני חשוב, הוא להחליט האם ועם אילו מומחים תעבדו. לשם הקמת האתר, תוכלו להסתייע במומחה הקמת אתרים או לנסות ולהקים אתר לבד. מומלץ מאוד לשכור שירותי מומחה שיווק. נותני שירותים אופציונאליים, הם למשל מעצב גראפי לאתר או צלם.

תכנון השיווק

תכנון השיווק צריך להתייחס למגוון היבטים, אשר חלקם קשורים ישירות להקמת האתר. מדובר על קידום במנועי חיפוש (SEO) והאופן שבו הוא מתחבר לנושאי שיווק כלליים, כמו הבנת הלקוחות, מסע הלקוח, תדמית, מיתוג או בידול עסקי.

גרפיקה וממשק

מראה האתר מתחיל מגרפיקה, עובר דרך ממשק המשתמש ומתבטא לבסוף במונח הכללי חוויית משתמש. הייתם רוצים כמובן, מראה איכותי ומושך וחוויית משתמש חיובית ככול הניתן. לשם כך, דרושים שני אלמנטים בסיסיים: גרפיקה וניווט קל באתר. הניווט מתבטא במבנה האתר ובתפריטים שדרכם מגיעים לדפי האתר השונים.

יצירת והעלאת תכנים

אתר שמושך לקוחות ומועיל לשיווק, הוא אתר שבו מועלים תכנים חדשים ומעניינים. בכול מקרה, תצטרכו תכנים לכול הפחות עבור הקמת האתר הראשונית. מדובר על תכנים דוגמת טקסטים בסיסיים (למשל עמוד אודות), מאמרים,   צילומים וסרטונים.

היבטים נוספים

להקמת אתר מקצועי, יש עוד היבטים רבים נוספים, קטנים כגדולים. אלה כמה דוגמאות ממחישות:

דומיין – דומיין הוא שם האתר הראשי (דוגמת www.gov.il). שם זה שוכרים לתקופה מוגדרת ובחירתו מהווה דבר חשוב, בעל השלכות שונות.

ביצועים – ביצועי האתר חשובים מאוד. ראשית, ישנו נושא הזמינות – האתר חייב להיות נגיש לגולשים בכול הזמן (אלא אם מנטרלים אותו באופן יזום בשבתות וחגים). מעבר ליכולת לטעון את האתר, ישנה שאלת מהירות הטעינה. אתר איטי מדי, מבריח לקוחות. בנושא זה, מפתח אתרים מקצועי יוכל לסייע לכם, הן בפיתוח עצמו והן לאחר מכן במדידת הביצועים. כמו כן, יסייע השרת הוירטואלי שהזכרנו בהתחלה.

גיבוי – חשוב וכדאי לגבות את כול האתר, באופן קבוע. גיבוי יסייע לכם במקרים בהם תבצעו שינויים באתר ותתחרטו עליהם, אם תמחקו תמונות מסוימות ובהמשך תרצו להשתמש בהן שוב וכדומה. הוא יסייע גם במקרים של אובדן חומרים מהאתר או שינויים לא רצויים בו, עקב תקלות או תקיפת האקרים.

לסיכום

למאמני כושר מומלץ להקים אתר איכותי, כאמצעי עדכני ורב עוצמה, לקידום עסקי.

השארת תגובה