עשה זאת בעצמך: איך להכין מחברת מעקב אחר אימונים

מי שמתאמן באופן קבוע יודע שכדי לצלוח את התהליך, חשוב לבצע מעקב מושכל אחרי כמות האימונים והתוכן שלהם. יש מי שמעדיפים לעשות זאת באופן דיגיטלי, ויש מי שמעדיפים לציין זאת במחברת ייעודית. אם אתם נמנים בין חובבי המחברות, ריכזנו בעבורכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם להכין את מחברת המעקב באופן עצמאי. שנתחיל?

לבחור את המחברת האידיאלית

יש שתי אופציות להכנת מחברת מעקב. הראשונה היא לרכוש מחברת קנויה ולעצב אותה בעצמכם, והשנייה היא לבנות את המחברת מאפס (ממש לכרוך את הדפים במכשיר כריכה ייעודי). אם בחרתם לרכוש מחברת קנויה, דעו שיש מגוון רחב של מחברות, החל ממחברות בכריכה קשה ועד למחברות ספירלה. איך תדעו במה לבחור? לחצו לצפייה במגוון המוצרים, והזמינו את המחברת האידיאלית ביותר בעבורכם.

החלטתם להכין את המחברת בעצמכם? ובכן יש כמה אפשרויות. האחת היא להשתמש במכשיר לכריכת ספירלות כמו סינץ'. השנייה היא ליצור מחברת דיסקיות (ולשם כך תצטרכו דיסקיות ופאנץ' פטריה), והשלישית היא לנקב את הדפים ולהשחיל 2 טבעות. מה עדיף? ובכן, זה תלוי בכם.

עשה זאת בעצמך איך להכין מחברת מעקב אחר אימונים

מדבקות, עטים ועוד

טוב לדעת שניתן לרכוש מדבקות ייעודיות שיסייעו לכם לבצע את המעקב, ואם לא מצאתם מדבקות שאהבתם – תוכלו להכין אותן לגמרי בעצמכם. איך? השתמשו בתוכנת העיצוב החינמית CANVA, עצבו לעצמכם מדבקות על דף A4, והדפיסו על דף מדבקה במדפסת הביתית (למשקיעים: ניתן להדפיס בבית דפוס ולבקש חיתוך צורני).

מה עוד? תוכלו לרכוש חבילת עטים צבעוניים, ולסמן כל סוג אימון בצבע אחר, או לחלופין כל אזור בגוף שעליו עובדים באימון – לצבוע בצבע מסוים. כך תוכלו לראות אם כמות הצבעים במחברת מאוזנת או לא, ולדעת כיצד לשפר את האימונים.

מה מתעדים במחברת?

בגדול? הכל. כלומר, כל מה שקשור לתוכנית האימונים שלכם. שנרחיב? ובכן, ניתן לתעד במחברת את כל סוגי האימונים והפעילות הגופנית שאתם מבצעים, וכן, זה כולל גם אימון כושר עם הכלב או הליכה קלה עם חברים. מעקב נכון ומדויק אחר כל פעילות גופנית, יסייע לכם להבין מהי כמות הקלוריות שאתם שורפים פר יום/שבוע בממוצע ועל אילו אזורים בגוף אתם עובדים יותר ועל אילו פחות. מלבד זאת, המעקב יסייע לכם לבנות תפריט נכון ותוכנית אימונים מושכלת ומדויקת בעבורכם.

לצד כל אלה, אין ספק שחלק בלתי נפרד משגרת אימונים היא גם תזונה נכונה, ולכן במחברת המעקב שלכם רצוי לציין אילו מאכלים אכלתם, ואף לבצע מעקב אחרי המדדים השונים – בייחוד אם אתם מתכננים לפתח את השרירים או להפחית את אחוזי השומן בגוף.

שנסכם?

יש לא מעט דרכים להכין את מחברת המעקב, כשתוכלו לבחור את הדרך האידיאלית ביותר בעבורכם. ניתן להשתמש במדבקות ייעודיות או בצבעים על מנת לסמן את סוגי האימונים ולבצע מעקב על הצד הטוב ביותר.

בהצלחה.

השארת תגובה